Advocaat ondernemingsrecht

In 3 stappen de juiste ondernemingsrecht advocaat

folder-(1)

Zaak indienen

Neem contact met ons op of laat je gegevens achter. Dan bespreken we tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek je probleem.

002-search

Advocaat zoeken

Vervolgens zoeken wij naar de meest geschikte ondernemingsrechtadvocaat voor jouw zaak. Hier zijn voor jou geen kosten aan verbonden. De Advocatenmakelaar is geen offertewebsite. Je ontvangt dus geen 10 offertes van ons.

001-connection

De klik

De door ons geselecteerde advocaat belt je op voor een korte kennismaking en geeft je een eerste inschatting van je mogelijkheden. Als het klikt gaat hij of zij voor je aan de slag!

Contracten

Als ondernemer kan je niet zonder waterdichte en duidelijke contracten. Bij de totstandkoming van een contract heb je veel contractsvrijheid: je mag in principe afspreken wat je wilt. Een contract is ook vormvrij: het kan schriftelijk, mondeling of zelfs stilzwijgend worden afgesloten. Het lijkt dan ook eenvoudig om zelf een contract op te stellen, maar dat is het niet. Er ontstaan namelijk vaak meningsverschillen en conflicten over de interpretatie van contracten. Ook maken partijen regelmatig afspraken die toch in strijd zijn met de wet.

Om dat te voorkomen is het goed om al vooraf, tijdens de onderhandelingen, juridisch advies in te winnen over de afspraken die je kunt of moet maken. Een advocaat ondernemingsrecht kan overigens deze onderhandelingen ook voor je voeren. Doe je dat liever zelf? Laat dan, voordat je je handtekening zet, het contract in ieder geval door een advocaat beoordelen. Een ondernemingsrechtadvocaat kan goed beoordelen of de bepalingen in het contract:

Niet in strijd zijn met jouw belangen
 Overeenkomen met jouw bedoelingen
 Praktisch uitvoerbaar zijn

Daarmee voorkom je uiteindelijk onduidelijkheden en kostbare procedures.

> Lees meer over onze prijzen

> Lees meer over onze werkwijze

> Bel 085-1303495

Jouw voordelen

Gratis adviesgesprek

Vaste prijs per zaak

Ervaren advocaten

Geen offertewebsite

Een goede ondernemingsrechtadvocaat voor een vaste prijs per zaak

Profiteer van scherpe tarieven

Bij de Advocatenmakelaar betaal je een vaste prijs per zaak. Dat is uniek in Nederland! Wij vertellen je hier graag meer over. Neem gerust vrijblijvend contact op met de klantenservice.

Bel 085-1303495

Algemene voorwaarden

Als ondernemer kan je ook niet zonder goede algemene voorwaarden. Hoewel ze eigenlijk maar zelden worden gelezen zijn ze wel belangrijk. Algemene voorwaarden zijn algemene bepalingen, die bij een contract worden gevoegd en standaard van toepassing zijn op dat contract. Denk hierbij aan bepalingen over de betalingstermijn of garantie. Bepalingen die de kern van de geleverde prestatie uitmaken, zoals de prijs, kunnen geen deel uitmaken van de algemene voorwaarden.

De wet stelt eisen aan de inhoud van je algemene voorwaarden. Daarnaast schrijven de wet en rechtspraak voor hoe je je klanten moet informeren over je algemene voorwaarden. Voldoe je niet aan die eisen? Dan kan je er ook geen beroep op doen.

Laat je dus door een advocaat ondernemingsrecht adviseren over je algemene voorwaarden. Of beter nog, laat ze door een advocaat opstellen.

Bestaande contracten en algemene voorwaarden

Het (contracten)recht is altijd in beweging. Het kan geen kwaad om een advocaat periodiek te laten controleren of lopende contracten en bestaande algemene voorwaarden nog actueel zijn en aan de wet- en regelgeving voldoen.

Als je een meningsverschil of conflict hebt over de uitleg of uitvoering van een contract is het belangrijk om zo snel mogelijk een advocaat ondernemingsrecht in te schakelen. Een advocaat kan bij een verschil van mening over de uitleg jou en/of je wederpartij adviseren over een oplossing. Bij een conflict over de uitvoering adviseert een advocaat je over je mogelijkheden en de te volgen strategie.

Bel 085-1303495